torsdag den 26. april 2012

På en regnvejrsdag...


...kunne man lave sin egen eng indenfor. Siger IKEA/Livethemma. Jeg kan ikke prale af så mange forskellige blomster i min have endnu, men i mindre målestok kunne jeg nok invitere lidt indenfor. Vi har det lille grønne legekrus og den hvide minikande, der her er brugt som vase og hvis mælkebøtter også tæller med som en reel blomst, så skal du se mig lave eng i en fart!
Nåmmen, idéen med de mange forskellige blomster i forskellige vaser, der er samlet i en gruppe er i hvert fald rigtig sød og hermed givet videre.

PS. De der firkantede minidoilies synes jeg er ret så fine! Hedder det overhovedet en doily, når den er firkantet? Er der en hækleekspert til stede? Og ligger nogen inde med en opskrift?

Fotografi: Roland Persson

15 kommentarer:

  1. Det får i hvert fald en regnvejrsdag til at trække op af på skalaen. Og så lige i mine farver.

    Udvalget i min have er dog lidt sparsomt lige pt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejlige farver. Jeg ville selv tilsætte en lille pangting, hvis de skulle stå herhjemme

      Slet
  2. Ih, hvor ser det fint ud! Jeg har faktisk også to (andre) af vaserne - Dog ingen have, kun en altan med et par ranunkler, som jeg ikke fik reddet fra den sidste nattefrost... Det kunne være jeg skulle lave en masse forskellige blomster i silkepapir? Dem kan jeg i hvert fald holde i live! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, papirsblomster kan være så smukke, så smukke. Måske krydret med et par hæklede kugler på lange pinde? Og så betyder det jo knap så meget, hvis man glemmer at skifte vand;)

      Slet
    2. Ja, eller de der små filtkugler fra Søstrene Grene! Endnu et projekt er nu på to-do-listen :-)

      Slet
  3. Ser super hyggeligt ud - ingen regnvejr her, men alligevel bliver man glad af indtrykket.
    Kunne de små firkanter ikke være knyttede.....?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne de måske godt. Jeg kan kun knytte armbånd og og nøgleringe:) Men fine er de!

      Slet
  4. Hvor er det fint. Jeg troede straks det var dig der legede med blomster da jeg så billedet men så var det bare Ikea der også er ret ferme til det der med at gøre dejligt....

    Ideen med blomster i mange vaser er en dejlig klassiker.

    Hav en dejlig lysegrøn dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes nemlig også, at det er ret fint. IKEA er begyndt at sende mig (og ret mange andre bloggere, tror jeg) billeder som der et par dage efter så kommer på deres blog. Man må gøre med dem som man lyster, så længe man linker. Og det kan jeg aldrig have noget imod. Det er ikke alle billederne, der har tiltalt mig lige meget, men det her fik jeg lyst til at dele. Og nu skinner solen faktisk, så kunne jeg godt få lyst til at gå på jagt i haven og se, om der skulle gemme sig en regnvåd blomst et sted.
      Hvad mon den lange blomst i sølvvasen er for en? Den er ret fin, synes jeg.

      Slet
  5. Hvor ser det dejlig sommeragtigt ud. Glæder mig sådan til solen skinner igennem igen.

    Er ret vild med din blog, og har linket til den via min egen. Kig endelig forbi og se, hvad jeg har for. Det handler om dine dejlige kreationer i krympeplast.

    Hav en herlig torsdag

    Hilsen Betina/ blobses.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Sødeste Lis
    Jeg sad i et frikvarter på skolen i dag og ville kommentere på dit indlæg med min iphone. Kunne ikke få lov til at sende eller logge ind eller noget. Nu her til aften ser jeg så dit indlæg igen og fatter først nu, at du har linket til mig:) Du er en sweetie! Havde ellers skrevet noget i retning af:
    "Tak for fine blomster på en regnvejrsdag. Uden at påberåbe mig titlen som hækleekspert, vil jeg sige, at doilies er doilies, uanset om de er runde eller firkantede:) Har ikke en opskrift, men får da helt lyst til at prøve at hækle en firkantet doily nu."
    Og så siger min havekyndige mand, at han mener, at blomsten i sølvvasen er en astilbe. Vi har dem i hvide i haven:)
    Knus Puk

    SvarSlet
  7. KÆre Betina - tak for de søde ord her. Jeg udgav din kommentar igår aftes på tlf og da er det så klumpet at skrive tilbage på, synes jeg, så nu blev det først idag. Du kan da selv ha en lækker blog! Nu har jeg tilmeldt mig den via mail, så jeg ikke går glip af noget:)
    ---
    KÆreste Puk! Jamen, du er jo MIN hækleekspert:)) Firkantede doilies må prøves. Jeg har endda noget af det der helt tynde hvide garn. Men godt nok ikke den nål, der passer til. Åhhh, er det mon egentlig noget for min tålmodighed.....?!
    Astilbe - flot navn til en flot blomst. Sådan en vil jeg have i haven. DEn skal nemlig renoveres nu. Vi er faktisk allerede lidt igang og har endda fået lavet den fineste gennemgang af haven og de flotteste tegninger til, hvordan den kan komme til at se ud af vores vildt seje havenørdede nabo.
    En virtuel buket blomster til dig, fordi du er dig, Puk. Nemlig.
    KRAM

    SvarSlet
  8. ihh.. det glæder mit lille hjerte - tusind tak :o)

    SvarSlet
  9. Hvor ser det fint ud - skøn sammensætning.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...